Persbericht: Benefits-Plaza en Akkermans en Partners slaan de handen ineen.

Akkermans & Partners Groep*

Persbericht d.d. 13 mei 2016

Benefits-Plaza en Akkermans & Partners slaan de handen ineen.
Sinds kort zijn Benefits-Plaza (recent overgenomen door Keylane) en Akkermans & Partners een samenwerking gestart. Binnen deze samenwerking zullen de administratieve beheeromgeving voor verzekerde regelingen van Benefits-Plaza en Advantage (Wft-proof pensioenadvies en -offertesoftware) aan elkaar gekoppeld worden. Met deze koppeling wordt de adviseur in staat gesteld om nog sneller, efficiënter en foutlozer de advisering voor collectieve pensioencontracten op te starten en uit te voeren. Of het nu om nieuwe contracten gaat of om verlengingen. Daarnaast zal de koppeling zodanig worden ingericht, dat tevens de nazorg op de regeling jaarlijks kan worden verzorgd.

Foto

Deze module wordt volgende maand door Akkermans & Partners uitgerold. En gezien het feit dat administratie voor de verzekerde regeling permanent in Benefits-Plaza wordt bijgehouden, vindt de jaarlijkse nazorg altijd plaats op basis van de meest actuele personeelsgegevens. Overkloppen, opnieuw importeren behoort hiermee tot het verleden. Kostenbesparend, efficiëntieverhogend en 100% Wft-proof.

Daarnaast gaan Benefits-Plaza en Akkermans & Partners de aanbieders van pensioenproducten ondersteunen bij het ontsluiten van pensioenproducten. Benefits-Plaza heeft reeds zeer veel ervaring in het ontsluiten en ontwikkelen van webservices voor verzekeringsproducten en hier een gecertificeerd platform voor beschikbaar.

Akkermans & Partners implementeert al ruim 20 jaar pensioenproducten in haar softwareapplicaties. Het is voor beide partijen dan ook een zeer logische stap om de webservices voor pensioenproducten te ontwikkelen en hiermee de pensioenproducten van de diverse aanbieders te ontsluiten. Uiteraard worden de pensioenproducten eveneens ontsloten naar Advantage, zodat de adviseur vanuit Advantage voor de opgenomen aanbieders realtime offertes kan genereren. Zonder gebruik te hoeven maken van de online offerteapplicaties van de verschillende aanbieders.

Akkermans & Partners Groep
De Akkermans & Partners Groep is een toonaangevende speler in de markt van pensioen en financiële dienstverlening. Zij is actief middels Legal & Advice, Corporate Solutions, Knowledge, Software, PensionFund Solutions en People & Projects. Haar opdrachtgevers zijn accountants, advocaten, belastingadviseurs, pensioenconsultants en -intermediairs, ondernemers en ondernemingsraden, pensioenfondsen, PPI’s en verzekeringsmaatschappijen. De VCP verzorgt als onderdeel van de Akkermans & Partners Groep intern toezicht voor pensioenfondsen. Gommer & Partners Pensioen Advocaten is geaffilieerd met de Akkermans & Partners Groep.

Voor aanvullende informatie:

Akkermans & Partners
Ronald D. Akkermans
Koningshoeven 63
5018 AA Tilburg
T 013-5427400
I www.akkermans.nl
E ronald@akkermans.nl

• Pensioen Algemeen
  • Vrijdag 13 mei 2016

KennisHub

KennisHub Up-to-date

Hét abonnement om je kennis en vaardigheid met focus op (o.a.) Pensioen, Collectief Pensioen, Lijfrente, Echtscheiding, Estate Planning en Life Events, up-to-date te houden én door te ontwikkelen. Praktijk gericht, fiscaal georiënteerd, boordevol actualiteiten en PE-geaccrediteerd.

p/m (vanaf) Meer Informatie
  • Goed voor 30+ PE-punten/uren per jaar
  • Volg tot 10 actualiteiten sessies per jaar
  • Onbeperkt inspirerende Masterclasses