Verbetering communicatie lijfrenten

De informatie kan nog meer op de klant worden toegesneden, in plaats van iedereen dezelfde brief te sturen. Verder wijzen verzekeraars hun klanten niet altijd voldoende duidelijk op verschillende varianten van dienstverlening, zoals advies van een adviseur of de mogelijkheid om zelf zijn lijfrenteverzekering te regelen. Bovendien viel op dat niet alle verzekeraars duidelijk melden dat men ook bij andere aanbieders terecht kan voor de uitkering van zijn lijfrente.

De verzekeraars uit het onderzoek hebben inmiddels toegezegd door te gaan met het verbeteren van hun informatieverstrekking. De AFM verwacht ook van de overige aanbieders van lijfrenteproducten dat zij hun informatieverstrekking verbeteren. Hierover is de AFM in gesprek met de sector.

 

 

 

Informatie

  • Pensioen Algemeen
  • Vrijdag 4 september 2015

KennisHub

KennisHub Up-to-date

Hét abonnement om je kennis en vaardigheid met focus op (o.a.) Pensioen, Collectief Pensioen, Lijfrente, Echtscheiding, Estate Planning en Life Events, up-to-date te houden én door te ontwikkelen. Praktijk gericht, fiscaal georiënteerd, boordevol actualiteiten en PE-geaccrediteerd.

€ 28

p/m (vanaf) Meer Informatie
  • Goed voor 30+ PE-punten/uren per jaar
  • Volg tot 10 actualiteiten sessies per jaar
  • Onbeperkt inspirerende Masterclasses
  • Schrijf je in voor praktijkgerichte Workshops
  • Lees PE-geaccrediteerde artikelen vanuit je luie stoel
  • Stel je vraag aan onze experts
  • 100% online, geen reistijden en verloren uren
  • 21 dagen op proef en beslis daarna pas