Premium | FinSourceOne vaktechniek artikelen

Kifid 2019-781: Misleiding verzekeraar bij vordering waterschade

Een consument doet in 2017 een beroep op zijn woonhuisverzekering i.v.m. waterschade, maar de claim wordt door de verzekeraar na nader onderzoek afgewezen.

De consument heeft sinds oktober 2016 een woonhuisverzekering met allrisk dekking.

In het verleden heeft de consument diverse malen een beroep gedaan op een soortgelijke verzekering bij zijn voorgaande verzekeraar (OHRA) wegens waterschade. Voor het laatst in 2016.

Uit onderzoek is vast komen te staan dat de claim huidige claim qua schadebeeld wel heel erg veel  lijkt op de claim die in 2016 werd ingediend en waarvoor vergoeding was ontvangen. Desgevraagd heeft de consument niet kunnen aantonen dat de schade in 2016 ook daadwerkelijk is hersteld.

 

De Geschillencommissie komt gezien de feiten en omstandigheden tot de conclusie dat de consument de verzekeraar opzettelijk heeft misleid, teneinde een uitkering te realiseren waarop geen recht bestond. Ook de vordering van de consument tot doorhaling in het Incidentenregister en EVR alsmede de kwijtschelding van de onderzoekskosten wordt afgewezen.

Premium | FinsourceOne vaktechniek artikelen

Je eerste 2 Premium vaktechniek artikelen voor deze maand zijn op.

Meer premium artikelen lezen?
Word dan Member!

Bekijk de Memberships